avatar Ten blog rowerowy prowadzi Nosek z miasteczka Elbląg . Mam przejechane 23481.71 kilometrów w tym 30.38 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią brak danych. i się wcale nie chwalę.

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy Nosek.bikestats.pl

Sobota, 30 maja 2020 · dodano: 30.05.2020 | Komentarze 0

Pagórki

Czwartek, 28 maja 2020 · dodano: 28.05.2020 | Komentarze 0

Dziś wybrałem się na zwykłą przejażdżkę po lesie a przez przypadek odkryłem nową dla mnie drogę do Pagórek. Na końcu ścieżki przy Fromborskiej skręcamy w prawo i jedziemy tak jak byśmy chcieli jechać na " smoki" z tym że dojeżdżając do szlabanu nie skręcamy w prawo w kierunku j. Martwego tylko jedziemy prosto, przecinamy drogę i jedziemy za szlaban po jombach. Drogą tą można dojechać do granicy Elbląga przed Łęcze ale na jednym z łuków skręcamy ostro w prawo

i wyjedziemy koło nie czynnego wiatraka
a potem prosto do Pagórek. Po drodze są miejscami ładne widoki.

Ogrodniki

Środa, 27 maja 2020 · dodano: 27.05.2020 | Komentarze 0

Elbląg, Jelenia Dolina, Ogrodniki, Jelenia Dolina, Elbląg.

Dziś nic szczególnego, chcąc sprawdzić nowe siodełko udałem się do miejscowości Ogrodniki. Przy okazji odkryłem  że w Ogrodnikach  droga ma nową nawierzchnię. Od sklepu w kierunku  Zajączkowa do znaku granicznego Ogrodników oraz kawałek przy sklepie do znaku końcowego w kierunku Piastowa.

Goplaniec

Niedziela, 24 maja 2020 · dodano: 24.05.2020 | Komentarze 1

Michałowo

Piątek, 22 maja 2020 · dodano: 23.05.2020 | Komentarze 0

Elbląg, Helenowo, Wiktorowo, Kopanka Pierwsza, Kopanka Druga, Michałowo, Wierciny, Jazowa, Kępki, Kępa Rybacka, Nowakowo, Elbląg.

Miał być asfalt

Środa, 20 maja 2020 · dodano: 20.05.2020 | Komentarze 2

Miał być asfalt a wyszło jak zwykle. Wyjeżdżając za miasto planowałem jeździć tylko asfaltem ale skręciłem w lewo  na wał przy Fiszewce i tak już zostało aż do mostu zwodzonego na Tinie. Wał był porośnięty mokrą, wysoką trawą z wąską udeptaną ścieżką. Mimo jeziora w butach nie było tak źle, jedynym dość poważnym problemem była trawa wkręcająca się w napęd co utrudniało jazdę. Od mostu do domu był już tylko asfalt.

Na wyjeździe

Sobota, 16 maja 2020 · dodano: 19.05.2020 | Komentarze 0

Płaczewo, Brzeziny, Leśnictwo Wygoda, Szteklin, Radziejewo, Wirty, Borzechowo, Bietowo, Szteklinek, Płaczewo.

Dwa razy nie trzeba mi było powtarzać. Jak tylko w czwartek żona wspomniała o wyjeździe na weekend z rowerami, to nie pytałem gdzie, tylko szybko z uśmiechem poszedłem zapakować rowery do samochodu zanim się rozmyśli. Tym sposobem w piątek odebrałem żonę po pracy i udaliśmy się do "Ośrodka Wypoczynkowego Płaczewo"( polecam) - koło Starogardu Gdańskiego. Ośrodek leży nad samym jeziorem, ładny widok z okna

i widok z lóżka na prysznic (szklana szyba zamiast ściany).

Do dobrego można się przyzwyczaić, śniadanie w łóżku i obiad podany do pokoju ( efekt reżimu sanitarnego), pyszne i w ilości nie do przejedzenia.
Piątek poświęciliśmy na zwiedzanie ośrodka i odpoczynek, ale już w sobotę po śniadaniu udaliśmy się rowerami na przejażdżkę po okolicznych drogach i bezdrożach . Docelowo chcieliśmy dotrzeć do ruin zamku. Jednak z powodu nie najlepszej pogody i tego, że znajdują się one na wyspie Wielkiego Jeziora Borzechowskiego nie daliśmy rady ich zobaczyć. Trafiliśmy za to do Arboretum Wirty - Leśnego Ogrodu Dendrologicznego. Polecam każdemu szczególnie teraz kiedy wszystko kwitnie i pachnie. W arboretum wyznaczonych jest kilka ścieżek spacerowych, pozwalających na podziwianie z bliska różnych gatunków kwiatów, krzewów i drzew .

Jedna z nich prowadzi do punktu widokowego nad jeziorem.
Podczas zwiedzania ogrodu można stracić poczucie czasu ( nas to spotkało) i przegoniła nas z niego dopiero psująca się pogoda.
 Cała nasza trasa choć krótsza niż planowaliśmy, prowadziła przez malownicze pola i lasy i zachwyciła nas swoją urodą

Planowaliśmy jeszcze mały wypad do lasu po obiedzie, jednak pogoda pokrzyżowała nam plany. Wiatr i deszcz sprawiły, że w pakowaniu rowerów na czas do samochodu pobiliśmy chyba rekord świata.

Praca, dom

Czwartek, 14 maja 2020 · dodano: 14.05.2020 | Komentarze 0

Na dobre lody do Tolkmicka.

Niedziela, 10 maja 2020 · dodano: 10.05.2020 | Komentarze 2

Elbląg, Milejewo, Pogrodzie, Chojnów, Tolkmicko, Kikoły, Kadyny, Suchacz, Nadbrzeże, Elbląg.

Kategoria do 100 km.

Rowerowy zawrót głowy.

Sobota, 9 maja 2020 · dodano: 09.05.2020 | Komentarze 2

Świbno, Orlinki, Sobieszewo, Trzcinisko, Błotnik, Świbno.